سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درب فلزی لیزری بزرگمهر

 

رنگ های صنعتی که در دو نوع پودری و مایع کوره ای در صنایع رنگ و پوشش، تولید می شوند را رنگ کوره ای یا الکترواستاتیک می گویند. که برای رنگ آمیزی انواع فلزات کاربرد دارد.

به دلیل حداقل آسیب پذیری در مقابل عوامل زیست محیطی این نوع رنگ بهترین رنگ صنعتی شناخته شده است .

طیف وسیعی از انواع رنگ کوره ای برای رنگ آمیزی وجود دارد اما آنچه که برای صنایع فلزی مورد استفاده قرار می گیرد نوع پودری کوره ای الکترواستاتیک می باشد.

درب فلزی لیزری بزرگمهر پس از برش لیزر ورق و برش کاری پروفیل و انجام جوشکاری جهت اسمبل کردن درب فلزی برش لیزری آماده اجرای فرایند رنگ آمیزی می شود که این فرایند چند مرحله دارد

فسفاته کردن و چربیگیری سطح فلز:

برای رنگ امیزی سطح فلز حذف چربی ها و ترکیبات قیر مانند و رساندن زیر کار رنگ به یک سطح ایده ال لازمه یک رنگ امیزی تمیز و بی عیب و نقص است بنابراین در مرحله اول رنگ آمیزی ابتدا چربی گیری و شستشو انجام می شود و سپس عمل فسفاته کردن انجام می شود. 

 شستشو محصول، مقاومت فلز در برابر خوردگی را افزایش می دهد و رنگ هایی که روی سطح شستشو شده زده می شود کمتر دچار مشکل می شوند.

بعد از عملیات فسفاته و چرب گیری فلز درب فلزی لیزری را در معرض هوای گرم قرار داده تا کاملا خشک شود.پس از خشک شدن درب فلزی لیزری به کابین انتقال یافته و توسط دستگاه پاشش رنگ، رنگ آمیزی می شود.

درب فلزی لیزری بزرگمهر پس از انجام مراحل رنگ آمیزی به کوره انتقال یافته و رنگ در دمای 180-200 درجه سانتی گراد پخته می شود. نکته بسیار مهم در این قسمت یکنواخت بودن دمای سرتاسر کوره می باشد که  بخش حساس و دقیقی در واحد های رنگ پودری به شمار می آید.